Problem:
Mange vingler mellom streamingplattformer i jakt etter noe å se på. De kjenner ikke til det brede innholdet, og tror derfor ikke at Sumo har innhold som kan engasjere dem.
Innsikt:
TV2 Sumo er en allrounder som satser på både nasjonalt og internasjonalt innhold. De har et bredt utvalg som omfavner film, tv, sport og nyheter. Det er alltid noe på Sumo som kan engasjere deg. Men utvalgets bredde plukkes ikke opp ettersom dagens innholdspromotering til Sumo ligner for mye på konkurrentenes.
Løsning:
Ta i bruk autonome symptomer som en del av Sumo sin kommunikasjon. Autonome symptomer er kroppslige reaksjoner som faller utenfor vår kontroll. Eksempler på slike symptomer er høy puls, svette, gåsehud og utvidede pupiller. Dette er altså reaksjoner vi ikke kan styre – i motsetning til mer teatralske reaksjoner, som latter og gråting. Autonome symptomer beviser også engasjement. Dersom en person ser på en film og får gåsehud, er det en form for ugjendrivelig engasjement hos den som ser på. Fenomenet autonome symptomer passer godt i kommunikasjonen til Sumo. Ettersom Sumo har et bredt utvalg med innhold som kan fremprovosere slikt engasjement hos alle. Sumo kan altså gi deg autonome symptomer – følelser som strømmer gjennom deg og som du ikke har kontroll over.