Trym & Jakob

The Beer Harmony | Budweiser

Disiplin: Reklame | Medvirkende: Trym Bjor Aasheim (AD), Jakob Andresen (Tekst)

Problem:

Unge drikker ikke Budweiser. De ser på ølen som en ukul gammelmannsøl.

Innsikt:

Unge liker musikk, men å lære seg et instrument kan være tidkrevende.

Under 10% av målgruppen spiller et instrument, men 85 % ønsker de kunne det.

Dersom du blåser på en flaske setter du luftmolekyler inne i flasken i bevegelse. Dette produserer lyd. Mengden væske i flasken styrer hvor mye rom luften har å bevege seg på. Har flasken lite væske, så har luften mye rom å bevege seg på, som betyr større svingninger og mørkere lyd. Ved å fylle væsken til bestemte punkt kan må få stemte toner. Flasken kan bli et instrument.

Løsning:

Gjøre ølen til et enkelt-å-lære musikkinstrument ved å ta tak i det folkelige fenomenet flaskeblåsing. Trigge mottakergruppens nysgjerrighet ved å gi dem en utfordring de kan løse i sosiale lag.